Extra services
Vliegticket voorwaardenTicket voorwaarden
Bij het boeken van vluchten gelden een aantal heffingen. Alle onderstaande heffingen zijn opgenomen in de totaalprijs van je vliegticket. In onze offertes tref je een uitsplitsing van dit totaaltarief aan. Belangrijk om te weten is dat de autoriteiten en/of luchtvaartmaatschappijen het recht behouden belastingen en heffingen alsnog aan te passen. Inbegrepen zijn:
- Luchthavenbelastingen/veiligheids-/brandstofheffingen:
Dit zijn kosten die worden berekend voor het gebruikmaken van de faciliteiten op de luchthavens. Verder zijn er kosten van veiligheidsmaatregelen op de luchthavens, het beperken van geluidsoverlast voor omwonenden en de (extra) kosten voor brandstof die de luchtvaartmaatschappij rekent. Genoemde heffingen gelden voor alle reizigers. Baby’s t/m 1 jaar betalen bij sommige maatschappijen geen (of minder) heffingen. De toeslagen kunnen variëren van € 75,- tot € 450,- p.p. Dit is afhankelijk van de maatschappij, route en luchthavens. - Ticketingkosten:
Dit zijn de kosten die gemoeid zijn met het uitgeven van tickets die onze ticketleverancier in rekening brengt. Dit is een bedrag van € 22,50 per persoon. - Servicefee vluchtboeking:
Dit zijn de kosten voor het uitzoeken, optimaliseren en boeken van vluchten. Onze reisspecialisten zoeken een vlucht op maat, die goed aansluit bij je Peru reis. De servicefee bedraagt € 20,- per persoon met een maximum van € 40,- per boeking.
Betaling vliegticket
De luchtvaartmaatschappijen verlangen van ons binnen een week een volledige betaling van je ticket. Nadat de vlucht is geboekt ontvang je per e-mail je vluchtfactuur. Deze kan alleen per bank of giro worden voldaan en dus niet per credit card.
Bij sommige actie- of speciale tarieven geldt een strengere betalingstermijn van 24 tot 96 uur. De reisspecialist zal je hierover informeren. Voor het landgedeelte van je reis gelden andere betalingsvoorwaarden.
Online inchecken, stoelreservering en maaltijden
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je met je E-ticket online inchecken, een stoel reserveren en je instapkaart alvast uitprinten. Dit kan vanaf 30 uur tot uiterlijk 1 uur voor vertrek. Kijk hiervoor op de website van de desbetreffende maatschappij. Het aanvragen van een speciale maaltijd (bijvoorbeeld vegetarisch of glutenvrij) dient in de meeste gevallen al eerder aangevraagd te worden. Indien je een specifiek stoelnummer of bijvoorbeeld een stoel met extra beenruimte wilt reserveren, is het ook raadzaam dit eerder te doen. Je kunt dit doen door op de website van de desbetreffende airline in te loggen met je PNR (deze 6 cijfer-en/of lettercombinatie vind je terug op je vluchtfactuur). Als je er niet uitkomt kan de reisspecialist je hier ook bij helpen.
Vluchttijden en herbevestigen
De exacte vluchttijden staan op je E-ticket vermeld en kunnen afwijken van eerder opgegeven tijden in het reisschema. De luchtvaartmaatschappijen behouden het recht om de vluchttijden en –schema’s zonder opgaaf van reden te wijzigen. Het is daarom belangrijk dat je voor vertrek zelf controleert of de vertrektijden nog overeenkomen. Dit geldt uiteraard ook voor de terugreis. Wanneer je online incheckt kun je direct zien wat de juiste vluchttijden zijn.
Bagage
Per persoon mag je in de meeste gevallen 1 stuk bagage van 20 kg inchecken en 1 stuk handbagage meenemen met een maximale afmeting van 50x40x25 cm en niet zwaarder dan 7 kg. De regels kunnen per maatschappij verschillen. Klik daarom hier voor meer informatie over de toegestane (hand)bagage. Hier vind je ook de voorwaarden voor afwijkende bagage en overbagage.
Administratiekosten bij ticket aanpassingen
Naamswijziging in boeking: € 15,- p.p. (plus airline-kosten: LET OP: deze kosten kunnen enorm oplopen. In sommige gevallen staat de airline geen enkele wijziging toe en moet er een geheel nieuw ticket worden gekocht. Belangrijk dat de namen overeenkomen met het paspoort).
Overige wijzigingen waarbij een nieuw ticket moet worden uitgegeven: € 20,- p.p. (plus airline-kosten).
(Deel)annuleringskosten: € 20,- p.p. (plus 100% van de vluchtfactuur, zie de Riksja Travel Reisvoorwaarden).
Verwerking terugbetaling: € 15,- p.p.
Persoonsgegevens
Riksja Travel houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Echter, als gevolg van internationale wetgeving zijn luchtvaartmaatschappijen verplicht lokale autoriteiten toegang te geven tot passagiersgegevens. Klik hier voor een overzicht van de reisvoorwaarden die Riksja hanteert.